"מה הסוד"? • המדריך האסטרטגי להצלחה בחיים

אתי קצבורג 3 Comment on "מה הסוד"? • המדריך האסטרטגי להצלחה בחיים
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכירים את האנשים האלה שנראה כאילו הכל טוב איתם? החיים שלהם דבש וקינמון? נורא נעים לכם במחיצתם? הם השראה נעימה בשבילכם? אז זה לא שיש להם סוד מיוחד או משהו, אבל יש כמה דברים שכן כדאי לכם לדעת, שיעזרו לכם מאד בהתנהלות עם הסביבה. אנשים יאהבו אתכם ויהיה להם מעניין אתכם.

הסקרנות שהרגה את החתול
אף פעם אל תפסיקו לקרוא, תמיד תביאו מידע חדש מה שנקרא חומר מקורי, אנשים אוהבים ידע, אוהבים שמספרים להם דברים חדשים, מחכימים אותם בפרטים מעניינים, שימו לב במפגשים מי שיש לו את הסיפורים הכי מרתקים/משעשעים/מגניבים בדרך כלל הוא מסמר הערב. ואל תשכחו: ידע זה כח.

בעל החלומות
אנשים מאוהבים באזור הנוחות שלהם, טוב להם שגרה, טוב להם שדברים קורים במתכונת קבועה ובצדק, אבל אלו שחולמים ולא מפסיקים לשאוף וליצור, אלה שכשאתם נתקלים בהם אתם שואלים את עצמכם: "אויש, למה הוא שכח לקחת ריטלין הבוקר?" – הם האנשים הכי מעניינים בסביבה, הם תמיד מצליחים להדביק את כולם בחלומות שלהם. נועזות זה שם המשחק. בעולם שלנו, שאננות ואזור נוחות הם מתכון בטוח לשבת עם סוודר אפור בגיל חמישים ולקלף תפוז על כסא נדנדה מקש. ואל תשכחו: יוסף הצדיק הגיע רחוק עם החלומות.

מי שמאמין לא מפחד
אמא שלי אומרת לי כל הזמן: "אם לא תאמיני בעצמך לא יהיה אף אחד שיעשה את זה". האנשים שמאמינים בעצמם (או לפחות מטעים את כולם שכך), זה מקרין לסובב. הסביבה חשה מוגנת סביב אישיות שבטוחה בעצמה ומשדרת עוצמה ובטחון. גם כיף להימצא בקרבתו של אחד כזה. אז תאמינו שאתם מאמינים בעצמכם, העולם יחייך אליכם הרבה יותר. ואל תשכחו: רק אמונה.

לא תלך רכיל
אבל תלכו על סקרנות, תקשיבו למה שיש לאחרים לאמר לכם, אוזניים כרויות, פרטי מידע חשובים, טיפים שיעזרו לכם בחיים ישנו אתכם, תלמדו ללמוד מכל אדם. בינינו, הטיפים הכי טובים ששמענו בחיים היו מהשיפוצניק או המנקה שלנו בבניין. הם אנשים שחכמת החיים שלהם שווה עשרת מונים מכל אוניברסיטה עלי אדמות. חשבו על השיחות הכי מעניינות שנכחתם בהן, השיחות שהכי הסעירו וסקרנו אתכם עד שרק רציתם לדלות עוד מידע ולשמוע קצת יותר, על מה הן דיברו? לא, זה לא היה רכילות, אלו היו מיזמים חדשים. אנשים שהצליחו להשאיר את חותמם בעולם. השיחות הכי טובות היו אלה שהשאירו אתכם מהורהרים עוד הרבה שעות אחר כך. בקיצור חפשו הזדמנויות ללמוד מכל אדם ומכל דבר, הרווח כולו שלכם. ואל תשכחו: לדעת להקשיב.

לשתף לשתף לשתף
שתפו את הידע שלכם עם אחרים. כשאתם נותנים או מעניקים לאחרים מהידע שלכם אתם מגלים את העולם מזווית שונה לחלוטין, אתם נותנים עצה לחבר או סתם מלמדים אותו משהו מהמאגר שלכם, אתם פתאום מודעים לעצמכם. אתם מבינים ששווה לכם להשתמש בטיפ הזה שזה עתה הענקתם לחיים שלכם. השיתוף מציף אתכם בהבנה עצמית ובהנאה כפולה. נסו את זה בבית. ואל תשכחו: כשמעניקים לאחרים, תמיד מקבלים חזרה.

שולחן עגול
טוב, זה בזמנכם החופשי. תיזמו מפגשי שיח בין המגזרים השונים בכדי להבהיר את הבורות של אלה שלא מבינים אותו. חובה להבין שיש שונים מאיתנו, שלא מבינים אותנו, שלא יודעים עלינו. חשוב לדבר ולספר, להשפיע ולהוריד מתחים. השמיעו את עמדתכם, הבהירו אותה, תנו הזדמנות לשאול ותענו בנחת. המפגשים האלה ייתנו לכם שעות של סיפוק אמיתי והרגשה שהענקתם משהו למישהו בעולם הזה. ואל תשכחו: להקשיב, לא להפריע.

ז'אנר המשחק: חשיבה ואסטרטגיה.
משחקי חשיבה יחזירו למח את הצלילות שנאבדה לו עם טרדות החיים. שחקו עם הילדים, עם חברים, עם משפחה, אפילו מונופול, סופר טקטיקו, שחמט. כך המח לא יתנוון, ואתם תלמדו לחשוב כמה מהלכים קדימה. ואל תשכחו: אסטרטג חושב תמיד שמונה צעדים קדימה.

טוב חבר קרוב
צאו מגבולות החברים הטובים שמלווים אתכם שנים, הכירו חברים חדשים מכל גווני הקשת. תנו הזדמנות לאנשים להכיר אתכם. פתחו קשרי חברות חדשים. זה מצוין לחיזוק יחסי האנוש שלכם, והכי מאתגר זה לנסות לפתח קשרי חברות עם אלה שנראים קשים להשגה. זה יאתגר אתכם ויכניס לכם אנדרנלין חדש בגוף. ואל תשכחו: החבר הטוב ביותר מבין אתכם הכי טוב.

סמייל
תלמדו לחייך תמיד. גם שצועקים עליכם ברמזור, גם כשדברים קשים עוברים עליכם, גם כשנפגשתם לראשונה עם מישהו או שנתקלתם במישהו לא אהוב במיוחד. כוחו של החיוך הוא להמיס לבבות, להפיל חומות ולתת לאחר תחושת שוויון הנה שנינו בני אדם. ואל תשכחו: לא עולה כסף לחייך לזולת.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אני חושבת שחסרה שורה אחת של כמה מילים: להיות אדם טוב ואופטימי